Sztuczna inteligencja coraz szerzej przenika do kolejnych dziedzin naszego życia, otwierając zarówno przed przedsiębiorcami, jak i użytkownikami końcowymi zupełnie nowe, nieznane wcześniej możliwości. Jej rozwój sprawił, że dostępne są już rozwiązania, umożliwiające wykorzystanie jej zarówno w kontakcie z klientem, jak i procesach wewnętrznych.
1. Wpływie sztucznej inteligencji na rewolucje biznesowe
2. Przykładach zastosowania AI w różnych branżach
3. Wpływie automatyzacji na sukces przedsiębiorstw
Dzięki integracji z systemami zarządzania zadaniami, harmonogramami czy przepływem pracy, mogą wspierać zespoły w codziennej organizacji i koordynacji zadań. Automatyczne przypomnienia, koordynacja spotkań czy zarządzanie przepływem informacji to tylko niektóre z funkcji, które mogą zredukować obciążenie pracowników i przyspieszyć procesy wewnętrzne.
Wirtualny asystent może także wyręczyć człowieka w pierwszym kontakcie z klientem oraz pozwolić na odpowiednie zaklasyfikowanie zgłoszeń i przekierowanie ich do odpowiednich specjalistów.
Wirtualny asystent w biznesie – czym jest?
Asystent wirtualny to bot, którego zadaniem jest wsparcie przedsiębiorców w procesie, jakim jest automatyzacja biznesu. Może obsługiwać rozmówców w różnych kanałach kontaktu – od głosowych, po chat, czy SMS-y. Stworzony przez nas VoiceBot umożliwia modyfikację oraz tworzenie nowych skryptów. Dzięki temu przedsiębiorca ma możliwość dostosowania go do swoich potrzeb, np. według konkretnych wytycznych z poszczególnych działów. Co ważne, udostępniane w ten sposób możliwości pozwalają na szybką reakcję na zmiany środowiska biznesowego – inteligentny asystent może korzystać z różnych profili osobowościowych, a także być wzbogacany o wiedzę dotyczącą zmian komunikacyjnych. Narzędzie to może obsługiwać rozmówców przez 24 godziny na dobę, organizując komunikację przychodzącą oraz wychodzącą w danym miejscu. Gwarantuje również zgodność obsługi z przyjętymi w danej organizacji standardami formalnymi czy prawnymi.
Jak wirtualny asystent wspiera różne branże?
Wirtualny asystent znajduje coraz szersze zastosowanie w wielu branżach, szczególnie tych, które muszą nieustannie usprawniać obsługę w celu skuteczniejszego wykorzystania zasobów. Należy do nich m.in. szeroko pojęta branża medyczna. Sztuczna inteligencja w placówkach służby zdrowia może być wykorzystywana do obsługi pacjentów w podstawowym zakresie, np. zbierania od nich danych niezbędnych do wystawiania recept. Dzięki temu zredukowane zostają kolejki oraz czas oczekiwania na dodzwonienie się do specjalisty.
Podobne wyzwania stoją przed dużymi sklepami internetowymi czy firmami telekomunikacyjnymi, w których istotną część działalności stanowi obsługa klientów poprzez infolinie oraz czaty. Automatyzacja procesów biznesowych z użyciem sztucznej inteligencji w tych branżach odciąża pracowników obsługujących kanały pierwszej linii kontaktu z rozmówcami. Klienci mogą natomiast w kilku prostych krokach otrzymać rozwiązanie dotyczące swoich problemów, bez żmudnego wypełniania formularzy lub długotrwałych prób połączenia się z osobą, która będzie w stanie ich obsłużyć.
Automatyzacja biznesu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to nie tylko Contact Center. Inteligentny asystent może sprawdzić się pod tym względem w praktycznie każdej firmie, niezależnie od branży, która zmaga się z dużym obłożeniem pracy w działach obsługi klienta.
Inteligentne narzędzie biznesowe: wpływ wirtualnego asystenta na sukces firm
Warto pamiętać o tym, że automatyzacja procesów biznesowych firmy z wykorzystaniem asystenta pracującego dzięki technologiom sztucznej inteligencji to korzyści nie tylko dla klientów, lecz też dla samego przedsiębiorstwa. Większa wydajność działów obsługi klienta pozwala podwyższyć jakość usług, co z kolei przekłada się bezpośrednio na większe zadowolenie odbiorców i większe zyski. Przedsiębiorcy mogą również zredukować koszty operacyjne, związane zarówno z samymi procesami obsługi klientów, jak też zatrudnianiem dodatkowych osób w Contact Center i przeprowadzaniem rekrutacji. Odciążenie pracowników pozwala z kolei zwiększyć ich poziom satysfakcji z wykonywanej pracy i daje możliwość realizacji się na innych, bardziej wymagających polach oraz podnoszenia swoich kwalifikacji.
Zainteresował Cię ten temat?