
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta nie jest już jedynie nowinką technologiczną, lecz dla wielu firm standardem znacznie usprawniającym codzienną pracę. AI stała się nieodzownym wsparciem nie tylko w firmach komercyjnych, ale także w urzędach czy bankach.
1. Jakie są kluczowe zalety wykorzystania AI?
2. Jak AI sprawdza się w praktyce?
3. Jakie korzyści dla użytkowników i organizacji przynosi wdrożenie sztucznej inteligencji.
Narzędzia takie jak voiceboty czy chatboty pozwalają zautomatyzować kontakt z klientem, odciążając personel i przyspieszając realizację zgłoszeń. Przedstawiamy szerzej, w jaki sposób wygląda automatyczna obsługa z użyciem AI oraz jak działają konkretne narzędzia z tej kategorii.
INTELIGENTNA OBSŁUGA KLIENTA W URZĘDACH I BANKACH
Współpraca z klientami jest jednym z obszarów, gdzie sztuczna inteligencja może zostać wykorzystana w bardzo szeroki sposób. Procesy te z reguły pochłaniają bowiem dużo czasu oraz angażują dużą część personelu. Obsługę wielu zgłoszeń można przyspieszyć i usprawnić, a także wyeliminować te, które nie wymagają ingerencji pracownika. Inteligentna obsługa klienta może być pierwszym punktem kontaktu dla interesanta zgłaszającego się do urzędu lub banku.
Narzędzia AI mogą odpowiadać na podstawowe pytania, przekierowywać klientów na strony internetowe, gdzie uzyskają odpowiedzi, czy kierować ich do odpowiednich działów, jeśli ocenią, że pomoc człowieka jest konieczna. Dzięki temu można zoptymalizować wykorzystanie zasobów ludzkich, a także przyspieszyć czas realizacji poszczególnych zgłoszeń. Przykładowo, voicebot może zarejestrować zgłoszenie dotyczące wydania dowodu osobistego lub poinformować klienta o statusie złożonego wniosku kredytowego.

W naszej ofercie możesz znaleźć szeroką ofertę rozwiązań dedykowanych nie tylko dla urzędów, banków lecz także innych podmiotów zajmujących się obsługą klienta. Sprawdź jak w praktyce sprawdzają się nasze systemy Contact Center.
AUTOMATYZACJA KONTAKTU Z KLIENTEM DZIĘKI AI
W zależności od sposobu działania oraz kanału komunikacji można wyróżnić kilka podstawowych rodzajów narzędzi AI dedykowanych dla obsługi klienta. Są to m.in.:
- Voicebot – umożliwia interakcję głosową narzędzie do interakcji głosowej z klientem, sprawdza się do podstawowej obsługi zgłoszeń na infolinii, rejestracji, czy ankiet telefonicznych
- Chatbot AI –działa w formie zautomatyzowanego czatu na stronie internetowej
- Inteligentny chatbot może kierować na odpowiednie strony internetowe, udzielać odpowiedzi na proste pytania czy przekierowywać do właściwego personelu, klasyfikując zgłoszenie w odpowiedni sposób pod względem tematycznym
- SMS/e-mail bot – automatyzuje wysyłkę wiadomości mailowych lub SMS-owych. W urzędach oraz bankach stosowany np. do przesyłania potwierdzeń wizyt lub przypomnień
Z rozwiązań tych możesz skorzystać w swojej firmie, wybierając SprintBot – specjalistyczne narzędzie do automatyzacji komunikacji zaprojektowane przez specjalistów Sprint S.A.
VOICEBOT AI – JAK MOŻESZ WYKOŻYSTAĆ GO W SWOJEJ FIRMIE?
Voicebot AI, czyli bot głosowy lub wirtualny asystent głosowy jest w stanie rozpoznawać i przetwarzać naturalną mowę człowieka. Może analizować treść wypowiedzi i generować odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Jest to szczególnie przydatne w miejscach, gdzie dochodzi do dużej schematyczności i powtarzalności scenariuszy rozmów. Jeśli problem okaże się bardziej zaawansowany, narzędzie jest w stanie przekierować klienta do odpowiedniej osoby z obsługi. Zalety takiego rozwiązania są odczuwalne nie tylko po stronie danej firmy. Klienci mogą z kolei skorzystać z pomocy bez ograniczeń godzinowych, nawet 24 godziny na dobę, a także skraca się czas ich oczekiwania na odpowiedź. Dzięki temu automatyzacja kontaktu z klientem znajduje coraz szersze zastosowanie w wielu branżach.
Chcesz dowiedzieć się, jak SprintBot może usprawnić komunikację w Twojej organizacji?