Sztuczna inteligencja coraz szerzej przenika do kolejnych dziedzin naszego życia, otwierając zarówno przed przedsiębiorcami, jak i użytkownikami końcowymi zupełnie nowe, nieznane wcześniej możliwości. Jej rozwój sprawił, że dostępne są już rozwiązania, umożliwiające wykorzystanie jej zarówno w kontakcie z klientem, jak i procesach wewnętrznych.
1. Wpływie sztucznej inteligencji na rewolucje biznesowe
2. Przykładach zastosowania AI w różnych branżach
3. Wpływie automatyzacji na sukces przedsiębiorstw
Dzięki integracji z systemami zarządzania zadaniami, harmonogramami czy przepływem pracy, mogą wspierać zespoły w codziennej organizacji i koordynacji zadań. Automatyczne przypomnienia, koordynacja spotkań czy zarządzanie przepływem informacji to tylko niektóre z funkcji, które mogą zredukować obciążenie pracowników i przyspieszyć procesy wewnętrzne.
Wirtualny asystent może także wyręczyć człowieka w pierwszym kontakcie z klientem oraz pozwolić na odpowiednie zaklasyfikowanie zgłoszeń i przekierowanie ich do odpowiednich specjalistów.
Wirtualny asystent w biznesie – czym jest?
Wirtualny asystent to bot, którego zadaniem jest wsparcie przedsiębiorców w procesie, jakim jest automatyzacja biznesu. Może obsługiwać rozmówców w różnych kanałach kontaktu – od głosowych, po chat, czy SMS-y. Stworzony przez nas VoiceBot umożliwia modyfikację oraz tworzenie nowych skryptów. Dzięki temu przedsiębiorca ma możliwość dostosowania go do swoich potrzeb, np. według konkretnych wytycznych z poszczególnych działów. Co ważne, udostępniane w ten sposób możliwości pozwalają na szybką reakcję na zmiany środowiska biznesowego – inteligentny asystent może korzystać z różnych profili osobowościowych, a także być wzbogacany o wiedzę dotyczącą zmian komunikacyjnych. Narzędzie to może obsługiwać rozmówców przez 24 godziny na dobę, organizując komunikację przychodzącą oraz wychodzącą w danym miejscu. Gwarantuje również zgodność obsługi z przyjętymi w danej organizacji standardami formalnymi czy prawnymi.
Jak wirtualny asystent wspiera różne branże?
Wirtualny asystent znajduje coraz szersze zastosowanie w wielu branżach, szczególnie tych, które muszą nieustannie usprawniać obsługę w celu skuteczniejszego wykorzystania zasobów. Należy do nich m.in. szeroko pojęta branża medyczna. Sztuczna inteligencja w placówkach służby zdrowia może być wykorzystywana do obsługi pacjentów w podstawowym zakresie, np. zbierania od nich danych niezbędnych do wystawiania recept. Dzięki temu zredukowane zostają kolejki oraz czas oczekiwania na dodzwonienie się do specjalisty. W Olsztynku SprintBot sprawnie automatyzuje procesy obsługi pacjentów.
Podobne wyzwania stoją przed dużymi sklepami internetowymi czy firmami telekomunikacyjnymi, w których istotną część działalności stanowi obsługa klientów poprzez infolinie oraz czaty. Automatyzacja procesów biznesowych z użyciem sztucznej inteligencji w tych branżach odciąża pracowników obsługujących kanały pierwszej linii kontaktu z rozmówcami. Klienci mogą natomiast w kilku prostych krokach otrzymać rozwiązanie dotyczące swoich problemów, bez żmudnego wypełniania formularzy lub długotrwałych prób połączenia się z osobą, która będzie w stanie ich obsłużyć.
Automatyzacja biznesu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to nie tylko Contact Center. Inteligentny asystent może sprawdzić się pod tym względem w praktycznie każdej firmie, niezależnie od branży, która zmaga się z dużym obłożeniem pracy w działach obsługi klienta.
KORZŚCI Z WDROŻENIA BOTA W BIZNESIE
- Szybszy dostęp do informacji – Klienci mogą szybko uzyskać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, co przyspiesza proces załatwiania spraw.
- Automatyzacja procesów – Wirtualny asystent przejmuje powtarzalne zadania, takie jak zbieranie danych czy wystawianie dokumentów, co zmniejsza obciążenie personelu.
- Skupienie na zadaniach – Dzięki odciążeniu w rutynowych obowiązkach, pracownicy mogą poświęcić więcej czasu na inne obowiązki.
- Mniejsze ryzyko błędów – Automatyzacja procesów zmniejsza ryzyko pomyłek w dokumentacji.
- Dostępność 24/7 – Wirtualni asystenci działają przez całą dobę, co umożliwia uzyskanie informacji również poza standardowymi godzinami pracy przedsiębiorstwa.
- Usprawnienie komunikacji – Asystenci pomagają w wyjaśnianiu procedur i kierują klientów do odpowiednich sekcji serwisów internetowych.
- Lepsza organizacja pracy – Wirtualni asystenci wspierają pracowników w planowaniu harmonogramów działań.
- Poprawa jakości obsługi – Dzięki szybszej i bardziej efektywnej obsłudze, klient doświadczają wyższej jakości usług.
Inteligentne narzędzie biznesowe: wpływ wirtualnego asystenta na sukces firm
Warto pamiętać o tym, że automatyzacja procesów biznesowych firmy z wykorzystaniem asystenta pracującego dzięki technologiom sztucznej inteligencji to korzyści nie tylko dla klientów, lecz też dla samego przedsiębiorstwa. Większa wydajność działów obsługi klienta pozwala podwyższyć jakość usług, co z kolei przekłada się bezpośrednio na większe zadowolenie odbiorców i większe zyski. Przedsiębiorcy mogą również zredukować koszty operacyjne, związane zarówno z samymi procesami obsługi klientów, jak też zatrudnianiem dodatkowych osób w Contact Center i przeprowadzaniem rekrutacji. Odciążenie pracowników pozwala z kolei zwiększyć ich poziom satysfakcji z wykonywanej pracy i daje możliwość realizacji się na innych, bardziej wymagających polach oraz podnoszenia swoich kwalifikacji.
Zainteresował Cię ten temat?